platné a účinné od 01. 09. 2021
1. Úvodní ustanovení
1) Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též jen „VOP“) podnikatelského subjektu ADINI látky, s.r.o., IČ: 10973982, sídlem Okružní 202, 747 64 Horní Lhota (dále jen „Prodávající“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé při prodeji zboží Prodávajícího na základě kupní smlouvy (dále jen „Kupní smlouva“) uzavírané mezi Prodávajícím a kupujícím (dále jen „Kupující“) prostřednictvím aplikace internetového obchodu Prodávajícího, jenž je provozován na internetové doméně www.Adini.cz (dále jen „Internetový obchod“ a „Web“).
2) Pokud je Kupujícím spotřebitel, použijí se pro něj vedle všech ustanovení VOP zejména ta ustanovení VOP, u nichž je Kupující výslovně označen jako „Kupující-spotřebitel“ nebo z jejichž znění plyne, že se vztahují na Kupujícího, kterým je spotřebitel. Ustanovení, u nichž je Kupující výslovně označen jako „Kupující spotřebitel“, se nepoužijí pro Kupujícího, který spotřebitelem není (podnikatel).
3) Kupující odesláním objednávky Prodávajícímu stvrzuje, že se seznámil se zněním těchto VOP a výslovně s nimi souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
2. Zboží
Informace vypsané u jednotlivých položek zboží v Internetovém obchodě obsahuje zejména:
1) Popis zboží, kterým se rozumí popis jeho základních vlastností, charakteristiky (zejména zda se jedná o klasický produkt či zboží na zakázku), varianty zboží, symboly jeho údržby (odpovídající mezinárodní normě ISO 3785), rozměry, případně další údaje specifické pro dotčené zboží.
2) Cena, která představuje kupní cenu zboží (dále jen „Cena“) je vždy uvedena včetně souvisejících daní a poplatků (zejména včetně DPH) stanovených zákonem. Prodávající je plátcem DPH. Cena neobsahuje náklady na poštovné či jiné náklady související s dodáním/předáním zboží, když takové náklady se liší podle druhu přepravy a platby Ceny zvolených Kupujícím.
Cena je po dobu jejího zobrazení v internetovém obchodě platná a neměnná. Uvedením Ceny není omezena možnost Prodávajícího uzavřít s Kupujícím Kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek (množstevní slevy apod.).
Kupující je povinen uhradit Cenu zboží před jeho převzetím.
3) Zbožím na zakázku se rozumí jednak:
a) – zboží, jehož rozměry a/nebo použitý materiál či dezén se liší od stálé nabídky Prodávajícího uvedené v internetovém obchodě; a jednak
b) – metráž, jež představuje zboží (látku), jehož množství (tj. délka) je střižena z celku (např. z látkové role) na přání Kupujícího.
U zboží na zakázku může být Cena sjednána individuálně, přičemž bude vycházet z parametrů zboží na zakázku, které výslovně určí Kupující. Prodávající se zavazuje tuto Cenu zboží na zakázku sdělit Kupujícímu před započetím úpravy/výroby zboží na zakázku prostřednictvím e-mailové komunikace, když Kupující poté následně takovou Cenu zboží stejným způsobem odsouhlasí.
4) Náklady přepravy a balení zboží hradí Kupující společně s Cenou zboží za podmínek stanovených pro úhradu Ceny zboží, a to dle označení u daného druhu zboží uvedeného na Webu.
5) Veškeré informace o zboží a jeho prezentace umístěná v internetovém obchodě jsou informativního charakteru, nejsou závaznou nabídkou (návrhem na uzavření smlouvy), nýbrž představují toliko výzvu k podání nabídky Kupujícího odesláním objednávky a nezakládají povinnost Prodávajícího uzavřít s Kupujícím Kupní smlouvu, jejíž předmětem je zboží. Tímto ustanovením VOP je vyloučeno užití ustanovení § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“). Postup uzavírání Kupní smlouvy je popsán v čl. 3 těchto VOP.
3. Kupní smlouva
1) Vystavení zboží v Internetovém obchodě představuje výzvu Kupujícím k podání nabídky na uzavření Kupní smlouvy. Závazné podání nabídky k uzavření Kupní smlouvy ze strany Kupujícího je učiněno prostřednictvím odeslání objednávky formou vyplnění elektronického objednávkového formuláře v Internetovém obchodě (dále též jen „Objednávka“), přičemž:
a) Kupující je povinen vyplnit veškeré požadované údaje formuláře Objednávky, tedy zejména osobní údaje Kupujícího za účelem řádného dodání zboží, druh a množství objednávaného zboží (prostřednictvím vložení zboží do elektronického nákupního košíku), zvolený způsob úhrady kupní ceny, zvolený způsob doručení zboží.
b) Před odesláním vyplněného formuláře Objednávky Prodávajícímu je Kupující oprávněn měnit jím zadané údaje, a je povinen zkontrolovat jejich správnost.
c) Formulář Objednávky je ze strany Kupujícího odeslán Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat“. Údaje zadané Kupujícím v takto učiněné Objednávce jsou Prodávajícím považovány za pravdivé a správné.
d) Specifické požadavky uvedené v poznámce formuláře Objednávky jsou pro Prodávajícího závazné jen, jde-li o specifikaci rozměrů požadovaného zboží na zakázku. Ostatní specifické požadavky v poznámce formuláře Objednávky jsou pro Prodávajícího závazné teprve poté, co jsou Kupujícímu při následné akceptaci Objednávky Prodávajícím výslovně potvrzeny.
e) U metráže na zakázku je Kupující povinen objednat zboží v minimální délce 10 centimetrů od jedné položky zboží.
2) Prodávající potvrdí Kupujícímu přijetí Objednávky neprodleně po jejím přijetí, a to elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Kupujícího uvedenou ve formuláři Objednávky, resp. v uživatelském účtu Kupujícího (dále jen „elektronická adresa Kupujícího“).
3) Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru Objednávky, zejména na množství zboží, výše Ceny, náklady na přepravu/balení, vzdálenosti apod., požádat Kupujícího o autorizaci Objednávky a ověření údajů v ní obsažených vhodným způsobem (např. elektronicky, písemně nebo telefonicky).
4) Kupující souhlasí s tím, aby při uzavírání Kupní smlouvy, byly použity prostředky komunikace na dálku. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití těchto komunikačních prostředků v souvislosti s uzavřením Kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby dle podmínek operátora Kupujícího. Prodávající si neúčtuje žádné další poplatky (to se netýká ceny smluvní přepravy/balení zboží).
5) Kupní smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím je uzavřena okamžikem, kdy Prodávající doručí Kupujícímu potvrzení o přijetí Objednávky podle odst. 2 tohoto čl. VOP, není-li okamžik uzavření Kupní smlouvy sjednán jinak (viz výjimky dle odst. 6) tohoto článku VOP). Po obdržení potvrzení o přijetí Objednávky je Kupující, v případě dodatečného požadavku na zrušení či změnu Objednávky, povinen postupovat v souladu s ustanoveními čl. 4. VOP týkajících se odstoupení od Kupní smlouvy.
6) Kupní smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím je uzavřena teprve vzájemnou výslovnou akceptací všech náležitostí Kupní smlouvy (vč. souvisejících nákladů na dopravu, balení, úpravu zboží apod.), která proběhne prostřednictvím elektronické komunikace, a to v následujících případech:
a) Zboží na zakázku, které je Prodávajícím naceněno individuálně dle požadavků Kupujícího (tj. při zadání jiných rozměrů/úpravy/apod. do poznámky v Objednávce u položky zboží, které je ve stálé nabídce Prodávajícího).
b) Zboží svou povahou vytvoří nadrozměrnou zásilku, jejíž doprava není proveditelná způsobem, jež si Kupující ve formuláři Objednávky zvolí, popř. cena přepravy převyšuje cenu poštovného uvedeného ve formuláři Objednávky (tj. způsob přepravy zboží je třeba změnit a/nebo poštovné pro Kupujícího je třeba navýšit).
7) Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 OZ.
4. Platební podmínky
1) Cenu za zboží, jež je předmětem Kupní smlouvy může Kupující uhradit Prodávajícímu některým z následujících způsobů dle volby Kupujícího:
a) v hotovosti před převzetím zboží v provozovně Prodávajícího na adrese Okružní 202, 747 64 Horní Lhota, když v takovém případě je Cena splatná převzetím zboží Kupujícím;
b) před odesláním zboží bezhotovostním převodem na bankovní účet Prodávajícího, jenž je uveden v potvrzení o přijetí Objednávky, pod variabilním symbolem uvedeným tamtéž (variabilní symbol je totožný s číslem Objednávky). V případě bezhotovostního převodu je Cena splatná do sedmi (7) pracovních dní od uzavření Kupní smlouvy. Úhradou Ceny se rozumí připsání příslušné částky na bankovní účet Prodávajícího. Ustanovení § 2119 odst. 1 OZ se nepoužije.
2) Společně s Cenou je Kupující povinen Prodávajícímu výše uvedeným způsobem dle odst. 1) tohoto článku VOP uhradit také náklady spojené s balením a přepravou zboží dle Kupní smlouvy, když pro splatnost této úhrady platí stejné podmínky jako pro Cenu.
3) Prodávajícího po Kupujícím nepožaduje zálohovou platbu. Tím není dotčena možnost Kupujícího zvolit bezhotovostní platbu předem dle odst. 1) písm. b) tohoto článku VOP či oprávnění Prodávajícího požadovat úhradu Ceny předem dle odst. 4) tohoto článku VOP.
4) Bez ohledu na to, jakou možnost platby Kupující v Objednávce zvolí, je Prodávající oprávněn požadovat úhradu celé Ceny zejména v těchto případech:
a) Ze strany Kupujícího je objednáváno zboží na zakázku specifikované v čl. 2. odst. 3) VOP.
b) Ze strany Kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení Objednávky vyžadované dle čl. 3. odst. 3) těchto VOP.
5) V případě platby Ceny zboží bezhotovostně před odesláním zboží (viz. čl. 3., odst. 1, písm. b) VOP) platí, že Kupující odstoupil od Kupní smlouvy dle čl. 6. VOP a Kupní smlouva se od počátku ruší, pokud Kupující neuhradí Cenu zboží do sedmi (7) dnů ode dne uzavření Kupní smlouvy.
6) Případné slevy z Ceny zboží poskytnuté Prodávajícím Kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
7) Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví Prodávající ohledně plateb prováděných na základě Kupní smlouvy Kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad – fakturu vystaví Prodávající Kupujícímu po uhrazení Ceny zboží a zašle jej na jeho elektronickou (resp. poštovní) adresu uvedenou v Objednávce.
5. Předání a převzetí zboží
1) Prodávající je povinen předat či odeslat (předat zboží k přepravě) zboží Kupujícímu v následujících lhůtách:
a) V případě platby Ceny v hotovosti: Prodávající Kupujícího vhodným způsobem informuje o tom, že zboží je připraveno k vyzvednutí (zejména na elektronickou adresu Kupujícího). Prodávající je přitom povinen zboží Kupujícímu předat ve lhůtě čtrnácti (14) kalendářních dní od okamžiku uzavření Kupní smlouvy. V této lhůtě je také Kupující povinen si zboží vyzvednout v provozovně Prodávajícího na adrese Okružní 202, 747 64 Horní Lhota, přičemž platí, že Kupující od Kupní smlouvy odstoupil dle čl. 6. VOP a Kupní smlouva se od počátku ruší, pokud si Kupující v této lhůtě zboží u Prodávajícího nevyzvedne.
b) V případě platby Ceny bezhotovostním převodem: Prodávající je povinen zboží předat k přepravě dle zvoleného způsobu, tj. prostřednictvím Kupujícím zvolené zásilkovny (v případech výslovně uvedených u konkrétního druhu Zboží na Webu, je možné odeslání zboží
prostřednictvím služeb České pošty a.s.) ve lhůtě čtrnácti (14) kalendářních dní od úhrady Ceny včetně nákladů na přepravu/balné.
c) Výše uvedené lhůty se prodlužují o dobu čerpání dovolené Prodávajícího, o které musí být Kupující na stránkách Internetového obchodu informován, a to minimálně patnáct (15) kalendářních dní před zahájením jejího čerpání.
2) Kupující může v rámci předání zboží využít následující způsoby předání či dopravy:
a) Osobní odběr v provozovně Prodávajícího na adrese Okružní 202, 747 64 Horní Lhota v provozních hodinách uvedených v avízu Prodávajícího.
b) Využití služeb České pošty, a.s. v rámci území České republiky, tj. Zásilkovna dle výběru Kupujícího.
3) Je-li způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku Kupujícího, nese Kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
4) Zvolený způsob dodání zboží nemůže Kupující dodatečně měnit, nedohodne-li se s Prodávajícím písemně jinak.
5) Náklady přepravy zboží hradí Kupující společně s Cenou zboží za podmínek stanovených pro úhradu Ceny zboží, a to dle ceníku přepravného uvedeného na Webu Prodávajícího.
6) Dodá-li Prodávající zboží na místo určené Kupujícím v Objednávce, je Kupující povinen toto zboží převzít v souladu s ustanovením § 2159 OZ. V případě, že Kupující zboží nepřevezme nebo je z důvodů na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně či jiným náhradním způsobem, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s nepřevzetím nebo s takovým jiným náhradním způsobem doručováním zboží.
7) Při převzetí zboží od přepravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky, nemusí Kupující zásilku od přepravce převzít, za předpokladu, že o tomto poškození coby důvodu nepřevzetí sepíše s přepravcem příslušný protokol.
8) Náklady přepravy a balení zboží, stejně jako dodací podmínky, platí pouze v případě dodání zboží na území České republiky. V případě dodání do jiného místa platí zvláštní podmínky dohodnuté mezi Prodávajícím a Kupujícím, které budou upraveny dodatečným ujednáním po uzavření Kupní smlouvy.
9) Vlastnické právo ke zboží přechází z Prodávajícího na Kupujícího okamžikem předání zboží Kupujícímu nebo zaplacením Ceny, dle toho, která ze skutečností nastane později.
6. Odstoupení od Kupní smlouvy
1) V případě odstoupení kteroukoliv smluvní stranou se Kupní smlouva od počátku ruší.
2) Vzhledem ke skutečnosti, že Kupní smlouva je uzavírána distančním způsobem prostřednictvím Internetového obchodu, má Kupující-spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 OZ právo na odstoupení od Kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti (14) kalendářních dnů od převzetí zboží. Odstoupení od Kupní smlouvy musí být Prodávajícímu v této lhůtě odesláno písemně na adresu provozovny Prodávajícího či elektronickou poštou na e-mailovou adresu adini@adini.cz.
3) Odstoupení od Kupní smlouvy dle odst. 2) tohoto článku VOP nelze využít pro Kupní smlouvu, jejímž předmětem je koupě zboží upraveného na přání Kupujícího nebo pro jeho osobu, tedy zboží na zakázku dle ustanovení čl. 2. odst. 3) těchto VOP, a dále od zboží, které bylo po převzetí Kupujícím jakýmkoliv způsobem upraveno, nenávratně smíseno s jiným zbožím apod.
4) Zboží musí být Kupujícím odesláno Prodávajícímu nejpozději do čtrnácti (14) kalendářních dnů od odstoupení od Kupní smlouvy. Náklady vynaložené k navrácení zboží Prodávajícímu nese v plné výši Kupující, a to i tehdy, nemůže-li být zboží pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní cestou.
5) Zboží je povinen Kupující vrátit úplné, nepoškozené, čisté a ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. V případě, že je zboží vráceno Prodávajícímu v poškozeném stavu, je Prodávající před vrácením Ceny Kupujícímu oprávněn oproti této částce započíst svůj nárok na úhradu takto vzniklé škody na zboží.
6) Odstoupí-li Kupující-spotřebitel od Kupní smlouvy, je Prodávající povinen vrátit Kupujícímu-spotřebiteli veškeré bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti (14) kalendářních dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě Kupní smlouvy přijal, stejným způsobem, jakým je od Kupujícího přijal. Součástí vráceného peněžního plnění jsou taktéž veškeré platby související s doručením zboží Kupujícímu-spotřebiteli, tedy zejména částka odpovídající nákladům na přepravu a balné (a to i v případě, že byla tato částka Prodávajícím již vynaložena). Prodávající však není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky Kupujícímu-spotřebiteli dříve, než mu Kupující-spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže odeslání zboží.
7) Neoznámil-li Kupující Prodávajícímu vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
8) Vzor odstoupení od Kupní smlouvy je součástí VOP.
7. Manipulace se zbožím – zásady údržby
1) Zboží – látky/metráž je nutné prát na stupně určené u popisu jednotlivého zboží. V případě, že jednotlivé zboží popis neobsahuje, pak je nutné je prát odděleně na max. 30 °C, na šetrný program, mírné odstřeďování, chemicky nečistit, nebělit, nesušit v sušičce, žehlit na mírný stupeň.
2) Před prvním praním látky tmavé či výrazné barvy je nutné použít fixační ustalovače.
3) Tmavé a světlé odstíny látek je nutné prát odděleně.
4) Látky je možné prát pouze při užití mírného odstřeďování (max. 600 otáček/min).
5) V případě porušení zásad údržby zboží, zaniká právo Kupujícího z odpovědnosti za vady. Reklamace zboží, u něhož byly porušeny zásady údržby, bude Prodávajícím zamítnuta jako neoprávněná.
8. Vady zboží a reklamace
1) Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 OZ a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
2) Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady (popř. pouze vady výslovně deklarované Prodávajícím), zejména pak, že:
a) zboží má vlastnosti, které si strany Kupní smlouvy ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které výrobce popsal;
b) zboží se hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
c) zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; a
d) zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
3) Projeví-li se vada zboží v průběhu šesti měsíců od jeho převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí Kupujícím-spotřebitelem.
4) Kupující-spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne po převzetí zboží, v době dvaceti čtyř měsíců od tohoto převzetí, s výjimkou:
a) zboží prodávaného za nižší Cenu pro vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána (zejména u zboží označeného jako II. jakost);
b) opotřebení zboží způsobeného jejím obvyklým užíváním;
c) u použitého zboží pro vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí Kupujícím, nebo
d) vyplývá-li to z povahy věci.
5) Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
6) Za vadu zboží se nepovažuje:
a) Odchylka oproti deklarovanému či požadovanému rozměru, která může vzniknout při ručním zhotovování zboží. Tato odchylka nesmí být větší než 3 cm u každého z parametrů.
b) Odchylka v barevné škále, zejména nesoulad mezi skutečným barevným odstínem zboží a odstínem, který byl zobrazen na elektronickém zařízení Kupujícího (display, monitor aj.)
c) Ojedinělá vada v potisku či dezénu látky (metráž či výrobek z této látky vyrobený), přičemž přípustná četnost je 1 vada na 1 m látky.
d) Opotřebení zboží odpovídající míře a délce jeho používání Kupujícím.
e) Změna vlastností zboží způsobena nesprávným používáním zboží Kupujícím a použitím zboží v rozporu se zásadami údržby specifikovaných v čl. 7. VOP, zejména nedodržování pracích symbolů (zejména praní na vyšší teploty, ždímání na vysoké otáčky, sušení v sušičce apod.), nadměrným užíváním, nevhodným použitím, neodborným zásahem apod.
f) Pouštění barvy u látek tmavých a výrazných barev při praní, při styku s agresivními látkami včetně působení potu, při nadměrné zátěži apod.
g) Vada spočívající ve sražení látky po vyprání do 10%, na něž byl Kupující upozorněn u jednotlivého zboží.
7) V případě, že se na zboží vyskytne vada, je Kupující povinen tuto vadu reklamovat před užitím zboží včetně jeho vyprání, rozstříhání, sešití apod. V případě, že Kupující zjistí vadu zboží poté, co bylo zboží vypráno, rozstříháno apod., přestože je zřejmé, že vada mohla být zjištěna ještě před zásahem do zboží, není již možné uplatnit u Prodávajícího právo z vadného plnění. V případě, že Kupující přes shora uvedené poučení uplatní u Prodávajícího právo z vadného plnění, bude reklamace Prodávajícím v souladu s tímto ustanovení VOP zamítnuta jako neoprávněná. Nedovoluje-li povaha vady materiálu její zjištění ještě před jeho zpracováním, je Kupující povinen v případě výskytu vady ihned po jejím zjištění přerušit jeho další zpracování. V případě, že Kupující poruší tuto povinnost, neodpovídá Prodávající za vady zboží ani škodu tímto způsobenou, reklamace bude zamítnuta.
8) Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující u Prodávajícího písemně na adrese jeho provozovny (která je zároveň i sídlem Prodávajícího) či elektronickou poštou na e-mailovou adresu adini@adini.cz, a to tak, že je společně s reklamací je Kupující povinen:
a) předložit Prodávajícímu doklad o koupi zboží u Prodávajícího včetně dokladu o jeho zaplacení;
b) uvést přesný popis zboží a reklamované vady;
c) zaslání či osobně předat reklamované zboží na adresu provozovny Prodávajícího, případně uvést informaci o tom, kdy bylo zboží odesláno Prodávajícímu (nebylo-li zboží zasláno společně s reklamací, nebo nedohodnou-li se Prodávající s Kupujícím, že zboží není nutno zasílat);
d) uvést požadovaný způsob vyřízení reklamace.
9) Je-li vadné plnění podstatným porušením Kupní smlouvy, má Kupující-spotřebitel právo:
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může Kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má Kupující právo na bezplatné odstranění vady;
b) na odstranění vady opravou věci;
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
d) odstoupit od smlouvy.
10) Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu Prodávajícího. To neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu, že vady neodstraní, může Kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z Ceny, nebo může od Kupní smlouvy odstoupit. Nezvolí-li si Kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy – viz níže.
11) Kupující-spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy Kupujícímu-spotřebiteli působilo značné obtíže.
12) Je-li vadné plnění nepodstatným porušením Kupní smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z Ceny. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od Kupní smlouvy odstoupit.
13) Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z Ceny nebo neodstoupí od Kupní smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu zboží. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci.
14) Při dodání nové věci vrátí Kupující-spotřebitel Prodávajícímu původně dodané zboží na náklady Prodávajícího.
15) Neoznámil-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, Prodávající mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující mohl při dostatečné péči zjistit.
16) Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Záruční doba běží od odevzdání věci Kupujícímu; byla-li věc podle Kupní smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení.
17) Kupující nemá právo z vad, ani ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na zboží na Kupujícího vnější událost.
18) Prodávající potvrdí Kupujícímu přijetí reklamace (datum, popis vady, požadovaný způsob vyřízení), a to písemně, nebo prostřednictvím elektronické komunikace, a to na e-mailovou adresu Kupujícího. Potvrzení o přijetí reklamace bude vydáno do tří (3) pracovních dnů od přijetí reklamace.
19) Reklamace musí být vyřízena do třiceti (30) kalendářních dnů od jejího obdržení Prodávajícím. Pokud je reklamace oprávněná (tj. vyřízena kladně), má Kupující právo na úhradu nákladů s reklamací souvisejících (zejména poštovné). V případě neoprávněné reklamace hradí veškeré náklady s ní související Kupující (vč. poštovného, které je Prodávajícím hrazeno při zaslání zboží zpět Kupujícímu).
9. Osobní údaje Kupujícího
1) Prodávající zaručuje Kupujícímu – fyzické osobě ochranu jeho zákonem chráněných údajů ve smyslu aktuální právní úpravy včetně úpravy v zákoně č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů a úpravy v nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen „GDPR“) a Kupní smlouvy, to i po ukončení smluvního vztahu založeného Kupní smlouvou.
2) Kupující souhlasem s těmito VOP (tj. okamžikem odeslání Objednávky) prohlašuje, že si je vědom oprávnění a povinnosti Prodávajícího poskytovat informace v rozsahu a za podmínek stanovených
příslušnými právními předpisy (obecné soudy, správní úřady apod.). Nad rámec takto stanovený je Prodávající oprávněn poskytnout třetím osobám na jejich žádost takové informace o Kupujícím, k jejichž poskytnutí dal Kupující souhlas.
3) Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou obsahem dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů“, který je zveřejněn na Webu.
10. Uživatelský účet Kupujícího
1) Kupující je oprávněn se tzv. registrovat na Webu za účelem nákupu zboží od Prodávajícího. Registrací vznikne Kupujícímu tzv. uživatelský účet (dále jen „uživatelský účet“).
2) Při registraci na Webu uvede Kupující své správné jméno, příjmení, adresu, telefon, e-mailovou adresu. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Zboží bude následně dodáváno Kupujícímu podle údajů, které uvedl při registraci nebo změně údajů registrace.
3) Přístup k uživatelskému účtu je Kupující povinen si zabezpečit uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
4) Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
5) Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
11. Závěrečná ustanovení
1) Ustanovení VOP jsou nedílnou součástí Kupní smlouvy. Kupní smlouva a VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Ustanovení Kupní smlouvy odchylná od VOP mají přednost před ustanoveními VOP.
2) Pokud vztah založený Kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany Kupní smlouvy sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva Kupujícího-spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
3) K soudnímu sporu týkajícímu se práv a povinností z Kupní smlouvy jsou příslušné obecné soudy. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z Kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020 869, internetová adresa: https://www.coi.cz.
4) Mimosoudní vyřizování stížnosti Kupujícího-spotřebitele zajišťuje Prodávající. Stížnost je třeba zaslat na e-mailovou adresu adini@adini.cz. Vyřízení stížnosti Kupujícího zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího, ze které byla stížnost odeslána.
5) Prodávající je oprávněn znění VOP měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP. Nové znění VOP je účinné od okamžiku jejich zveřejnění na Webu.
6) Kontaktní údaje Prodávajícího: adresa pro doručování Adini látky, s.r.o, Okružní 202, 747 64 Horní Lhota; e-mailová adresa elektronické pošty: adini@adini.cz; telefon +420 774 626 047.
7) Je-li některé ustanovení těchto VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
VZOR Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
Prodávající: Adini látky, s.r.o, IČ: 10973982, Okružní 202, 747 64 Horní Lhota
Tímto nadepsanému prodávajícímu oznamuji, že tímto odstupuji od kupní smlouvy o nákupu níže specifikovaného zboží (množství/druh/popis):
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________
Datum objednání zboží/datum obdržení zboží: ________________________
Jméno a příjmení spotřebitele: _____________________________________
Adresa spotřebitele: _____________________________________________
___________________________________
Podpis spotřebitele (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě)
Datum ____________________________